Zespół Oświatowy w Mordach

Odwiedza nas 56 gości oraz 0 użytkowników.

"Stara" strona

zomordy

Nieoficjalna strona szkoły

 

spmordy

Archiwalna strona gimnazjum

gimnazjum1

Niepodległa logo

EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW

26 września obchodziliśmy w naszej szkole Europejski Dzień Języków. Chcieliśmy uświadomić wszystkim, jak ważna w dzisiejszych czasach jest znajomość języków obcych. Uczniowie z klas VI, VII oraz II i III gimnazjum przygotowywali się przez dwa tygodnie do tej uroczystości. Wykonali flagi oraz plakaty prezentujące wybrane kraje europejskie, które posłużyły w tym dniu do dekoracji sali gimnastycznej. Ponadto, każda klasa przygotowała krótką prezentację o danym państwie. Jako pierwsza wystąpiła klasa VI a w bardzo zabawnej scence dotyczącej Francji. Następnie uczniowie klasy VI b opowiedzieli o Danii, klasa VII a przybliżyła nam kulturę i język włoski, a VII b przedstawiła najciekawsze fakty dotyczące Grecji. Uczniowie klasy II a zaprezentowali się w roli najsławniejszych Hiszpanów na świecie. Byli wśród nich m.in. Penelope Cruz, Antonio Banderas i Salvador Dali. Klasa II b zapoznała nas z Finlandią, nie zabrakło tu oczywiście Świętego Mikołaja! Dzięki uczniom klasy III a poznaliśmy wiele ciekawostek o Estonii. Mogliśmy również posłuchać hymnu tego kraju, zagranego przez Roberta Skolimowskiego na trąbce. Jako ostatnia wystąpiła klasa III b, która opowiedziała o Irlandii. Mogliśmy też podziwiać pozakonkursową prezentację o Rosji w wykonaniu uczennic klasy VII, należących do koła języka rosyjskiego. Uczniom i nauczycielom spodobała się również „Kalinka” w wykonaniu Oliwii Radzikowskiej. Wszystkie prezentacje były wspaniałe! Jednak jury w składzie: Pan Andrzej Michałowski, Pani Dorota Fabrykiewicz i Pan Jerzy Wąsowski musieli wybrać dwie najlepsze. Okazały się nimi prezentacje klasy VII a i II a. Uczniowie tych klas walczyli o miano zwycięzcy, odpowiadając na szereg pytań dotyczących krajów Unii Europejskiej. Pierwsze miejsce zajęła klasa II a. Serdecznie dziękujemy wszystkim wychowawcom i uczniom za udział w obchodach Dnia Języków. Wszyscy się dobrze bawili i przy okazji wiele nauczyli. Z niecierpliwością czekamy na obchody tego dnia w kolejnym roku szkolnym. Pamiętajmy, że nauka języków obcych jest sposobem na lepsze zrozumienie siebie nawzajem i przezwyciężenie różnic kulturowych pomiędzy narodami!!!

 

Sprzątanie Świata 2017

sprzatanie_2017

15.09.2017r.młodzież wzięła udział w akcji "Sprzatanie świata". Uczniowie starszych klas przeszli, sprzątając, ulicami naszego miasta. Uczniowie klas I-V uczestniczyli w pogadankach,na temat poszanowania środowiska naturalnego. Na korytarzach pojawiły się gazetki promujące tą akcję. „Sprzątanie świata – Polska” to wspólna lekcja poszanowania środowiska. Jej celem jest promowanie nieśmiecenia, edukacja odpadowa oraz inicjowanie działań, dzięki którym zmniejszy się nasz negatywny wpływ na środowisko. Od 1994 roku, w trzeci weekend września wraz z setkami tysięcy wolontariuszy: młodzieżą, dorosłymi – wszystkimi, którym zależy na ochronie środowiska, prowadzimy działania propagujące ograniczanie powstawania odpadów, selektywną zbiórkę i recykling, a także wyszukujemy i w miarę możliwości usuwamy dzikie wysypiska.

Dzień Gier Planszowych

20170619 085601

19 czerwca 2017 roku w naszej szkole odbył się dzień gier stolikowych. Wszystko odbywało się na sali gimnastycznej pod okiem trenerów ze Stowarzyszenia ,,tutajteraz''. Mieliśmy okazję zagrać w różne gry o tematyce przyrodniczo-matematycznej. Czas spędzony tego dnia upłynął bardzo szybko. Na podstawie gier powtórzyliśmy wiele zagadnień przyrodniczych i matematycznych. Serdecznie dziękujemy Stowarzyszeniu ,,tutajteraz'', za świetną zabawę oraz Dyrekcji naszej szkoły i Pani Małgosi Pawłowskiej za zaproszenie do naszej szkoły członków stowarzyszenia. Taka forma rozrywki jest dla nas bardzo ciekawa, a przy okazji możemy nauczyć się wielu rzeczy oraz wzmacniamy nasze relacje koleżeńskie.
 
                                      Weronika, Kasia, Paulina, Ola. Karolina z VIB

Konkurs Kaligraficzny

18.06.2017 0047 czerwca 2017r. odbył się Konkurs Kaligraficzny adresowany do uczniów klas I Zespołu Oświatowego w Mordach, którego organizatorem była p. Aneta Ilczuk.

Uczniowie mieli za zadanie przepisać tekst ołówkiem, długopisem lub piórem na kartce w trzy linie formatu A-4.

W konkursie wzięło udział 7 uczniów z klasy I. Uczestnicy mieli za zadanie przepisać wiersz Juliana Tuwima „Abecadło”.

Zgodnie z regulaminem komisja konkursowa oceniała:

  • staranność pisma,
  • płynność i estetykę połączeń literowych,
  • poprawność ortograficzną i interpunkcyjną,
  • rozmieszczenie tekstu na stronie.

Członkowie komisji w składzie: p. Aneta Ilczuk, p. Renata Teodorczuk, p. Magdalena Jaszczuk przyznali następujące miejsca:

I miejsce (ex aequo): Zuzanna Litwiniuk, Michał Obrępalski

II miejsce: Hubert Głuchowski

III miejsce: Maciej Radomyski

Dnia 14 czerwca 2017r. odbyło się ogłoszenie wyników, wyróżnień oraz wręczenie nagród. Zwycięzcom gratulujemy.

Moja przygoda z decoupage

ostatnie 01213 czerwca 2017r. uczniowie klasy I gościli na zajęciach panią Weronikę Surudo, która uczyła nas zdobienia techniką decoupage.
Każdy z uczniów pod okiem fachowca ozdobił pojemnik na długopisy i ołówki.

Decoupage (dekupaż) to technika zdobnicza polegająca na przyklejaniu na odpowiednio spreparowaną powierzchnię wzoru wyciętego z papieru lub serwetki papierowej (technika serwetkowa).

Każde z dzieci stworzyło własne niepowtarzalne dzieło sztuki.

Tematyka prac była różnorodna, każdy wedle uznania wybierał elementy zdobień. Dzieci pracowały chętnie, rozwijając swoje zainteresowania i świetnie się bawiły, a efekty prac widoczne są na zdjęciach.

Pani Weronika Surudo bardzo chętnie podzieliła się z nami swoją pasją i umiejętnościami, za co jej jeszcze raz bardzo dziękujemy i życzymy dalszych sukcesów na drodze artystycznej.

"Cichy korytarz"

W bieżącym roku szkolnym Samorząd Uczniowski przeprowadził w szkole dwukrotnie akcję „Cichy korytarz”. Uczniowie próbowali spędzić przerwy w inny niż zazwyczaj sposób. Poznali konsekwencje swoich negatywnych działań. Starali się motywować wzajemnie by uzyskać zwycięstwo – jak największą liczbę punktów. Dzieci poznały trud opieki na młodszymi uczniami. Narodziły się pozytywne relacje między starszymi uczniami – opiekunami i młodszymi – podopiecznymi.