Zespół Oświatowy w Mordach

Odwiedza nas 25 gości oraz 0 użytkowników.

"Stara" strona

zomordy

Nieoficjalna strona szkoły

 

spmordy

Archiwalna strona gimnazjum

gimnazjum1

logo1

Konkursy 2017/2018

baner3

Nie jestem inny i SAVOIR - VIVRE znaczy SZTUKA ŻYCIA

logosmall14 grudnia 2016 roku uczniowie klas IV, V i VI uczestniczyli w warsztatach profilaktycznych prowadzonych przez wykwalifikowanego trenera z Teatru Edukacji i Profilaktyki „Maska” z Krakowa.

Uczniowie klas IV-tych poznawali podczas warsztatów podstawowe zasady dobrych manier.
1. Powitanie, przedstawianie.
2. Umiejętność ładnego wysławiania się.
3. Co to takiego jest savoir - vivre?
4. Jak cię widzą tak cię cenią, czyli sztuka prezentacji (magiczna moc uśmiechu, odpowiedni strój
na różne okazje, mowa ciała, gesty zakazane).
5. Ważne cechy człowieka dobrze wychowanego (uprzejmym być, prawdomówność, jak
traktować przyjaciół, schludność, grzeczność w rodzinie,).
6. Umiejętnie jeść to sztuka (bon ton przy stole: tajemnice sztućców, serwetek, jak usiąść, kiedy
zacząć, jak skończyć, sytuacje awaryjne przy stole).
7. Dobre maniery na przyjęciu (składanie życzeń, wręczanie prezentów, kwiatów, przywitania,
zabawa, sto lat, pożegnania).
8. Jak się zachować w miejscach publicznych (winda, autobus, tramwaj, kino).
9. Restauracyjne konwenanse (jak się zachować, menu, kelner).
10. Magiczne klucze dobrego zachowania (proszę, dziękuję, przepraszam- kiedy, jak, dlaczego?).
11. Maestro konwersacji (jak prowadzić rozmowę, o czym rozmawiać, powściągliwość tematów,
aktywne słuchanie).
12. Poznajemy i witamy się (jak się przywitać, kto pierwszy podaje rękę, dlaczego, jak zapoznać
gości, kolegów).
13. Kulinarny savoir - vivre - wydajemy przyjęcie od podszewki (jak zapraszać, wykonać
zaproszenie, podjąć gości, wystrój stołu, w co się bawić).
14. W podróży (jak zachować się w hotelu, na plaży).
15. Rozmawiamy przez telefon (jak i kiedy?).
16. Savoir - vivre w przedszkolu/szkole (zachowanie wobec nauczycieli i kolegów).

Uczniowie klas V i VI-tych kształtowali podczas warsztatów „NIE JESTEM INNY” postawy akceptacji i tolerancji oraz poszanowania praw innych.

Tematyka zajęć :
1. Każdy z nas jest inny i mamy do tego prawo.
2. Pokazanie, w jaki sposób stereotypy i inne, często nieuświadamiane, założenia kierują naszym zachowaniem.
3. Poznanie mechanizmów warunkujących nietolerancję.
4. Kształtowanie umiejętności wyrażania własnego zdania oraz wczuwania się w potrzeby i uczucia innych ludzi.
5. Propagowanie postaw otwartości i ukazania wartości oraz znaczenia różnorodności w grupie rówieśniczej, rodzinie itp.
6. Czym jest dyskryminacja?
7. Jakie osoby, w jakich sytuacjach są dyskryminowane?
8. Jakie mogą być przejawy dyskryminacji?
9. Czy sami doświadczamy nietolerancji? W jakich sytuacjach? Kto jest wobec nas nietolerancyjny?